האם משתלם לקבל רכב חברה מהעבודה?

סבסוד עלויות דלק, תשלום מלא על צריכת דלק, קבלת רכב חברה, כל אלה ועוד הינן הטבות רכב ונסיעות מקובלות ושכיחות ( מי יותר ומי פחות) בשוק התעסוקה הישראלי.
אם בעבר הטבות רכב היו בגדר פריבילגיה השמורה לעובדים בחברות ההייטק בלבד, הרי שכיום שכירים רבים במשק, דורשים מן המעסיק רכב חברה או החזרי צריכת דלק כחלק מתנאי העסקה המוקדמים והחתימה על החוזה. האם יש הכרח בדרישת העובד מן המעסיק לקבל רכב חברה? או החזר צריכת דלק? במידה והמעסיק מציע לכם הטבה בדמות רכב חברה האם משתלם לכם לקחת אותה? מה היתרונות ברכב חברה ומאילו סוגיות צריך להזהר.

האם יש הכרח בדרישת העובד מן המעסיק לקבל רכב חברה?

הדרישה לרכב חברה הפכה לסעיף נפוץ וכמעט הכרחי הודות לכמה דברים.
כאשר העיקרי שבהם הינו סעיף התחבורה הציבורית הלקויה במדינת ישראל, תחבורה ציבורית המחייבת את העובד להגיע למקום העבודה באמצעות הרכב הפרטי או לוותר על מקום העבודה ולאתר מקום אחר קרוב יותר ונגיש יותר.
סעיף שני שמחייב עובד לבקש הטבת רכב או

סבסוד עלויות הרכב הינו מחיר ליטר סולר בישראל, מחירי הדלק בישראל, בין אם הרכב שלכם נוסע על גז, בנזין או סולר הינם יקרים מאוד. וההוצאה החודשית של משק בממוצע עבור צריכת הדלק איננה עיניין של מה בכך.

מקום עבודה שמכבד את עצמו ומחפש כוח אדם איכותי, מציע לעובד רכב חברה או החזרי הוצאות דלק מעבר למקובל בחוק. במידה ואתם עומדים בפני חתימה על חוזה המאפשר לכם קבלת רכב חברה ואתם מתלבטים האם העסקה כדאית או לאו, הגעתם למקום הנכון.

האם משתלם לקבל רכב חברה מהעבודה?

מחקרים מראים כי רכב בבעלות פרטית נוסע בממוצע כ15 אלף ק"מ השנה. מרבית הק"מ הינם עבור הנסיעה הלוך ושוב למקום העבודה., לרוב במידה ומדובר ברכב בבעלות פרטית , בעל הרכב לא יבצע עשרות נסיעות ארוכות עם הרכב הפרטי. הדבר משתנה כאשר מדובר ברכב חברה, רכב בו אין תשלום פר ק"מ והוצאות הדלק אינן שיקול בנסיעות. לרוב עובדים עם רכב חברה ייסעו יותר למקומות, יטיילו יותר ברחבי הארץ וייהנו מהפריבילגיה שנתן להם המעסיק. למעשה מחקרים מראים כי רכב חברה עושה בממוצע כמעט כפול ק"מ מרכב הנמצא בבעלות פרטית.

במקרים רבים, במידה והמעסיק מציע לכם לקבל רכב חברה, עליכם לבדוק האם וויתור על פריבילגיית הרכב, יעניק לכם הטבה כספית במקום הטבת הרכב. כך שלמעשה אולי לא תיהנו מרכב צמוד אבל תוכלו ליהנות מתוספת משמעותית בשכר, לרוב מדובר בהטבה שמוסיפה לכם לברוטו 3,000 ₪ בקירוב, תלוי ברכב ובמעסיק. אם אתם בודדים ללא רכב, הרי שמדובר בפריבילגיה הכרחית שלא כדאי לוותר עליה, אם מדובר ברכב יחידי למשפחה, גם כן מדובר ביתרון משמעותי לכל בני המשפחה. אם מדובר ברכב חברה שני במשפחה, או שאתם זקוקים לתוספת הכסף ויש לכם אפשרות להגיע בקלות למקום העבודה, כדאי לשקול ויתור על הרכב. יש לקחת בחשבון שעבור הטבת הרכב תשלמו מס הכנסה. שכן מדובר בהטבה שנכנסת למשכורת.